Ocena ryzyka
Menadżer, czy też przedsiębiorca znajdujący się na początku swojej kariery zawodowej, nie posiada odpowiedniego doświadczenia. Taka osoba musi się wszystkiego nauczyć, a to wymaga czasu, inaczej się nie da, ponieważ sztuka ta wymaga sporo cierpliwości. Jest to jeden z niezbędnych punktów naszej kariery. Czy tylko w taki sposób będziemy w stanie osiągnąć sukces i piąć się wyżej? Podejmowanie jakichkolwiek decyzji, które byłyby dla nas ryzykowne, nie jest łatwe, wystarczy tylko jeden błąd, a możemy stracić naprawdę wiele.
Niestety ocena ryzyka to coś, co pozwala nam ocenić ewentualne skutki naszej decyzji. Doświadczenie rośnie i z czasem potrafimy radzić sobie z najtrudniejszymi sytuacjami. Warto zauważyć, że jeśli uda nam się ocenić poprawnie ryzyko, to w praktyce wiele na tym zyskamy. Cenna nauka to nie wszystko, co możemy uzyskać bo w grę wchodzą również korzyści finansowe.
Kontrolujemy sytuację
Ocena ryzyka to nic innego, jak decyzje czysto hazardowe z tą różnicą, że im więcej wiemy, tym łatwiej jesteśmy w stanie, nad tym wszystkim zapanować. Jeśli uda nam się to wszystko kontrolować dzięki naszej wiedzy jesteśmy w stanie z łatwością zaplanować nasze przyszłe kroki i jest o wiele mniejsze prawdopodobieństwo, że coś się nam nie uda. W ten sposób jesteśmy w stanie w bardzo znaczący sposób rozwinąć swoją karierę w krótkim czasie.
Czasem warto podsunąć jakieś rozwiązanie szefowi, zwłaszcza jeśli wiemy, że coś na pewno zadziała. Tylko w taki sposób możemy się wyróżnić w firmie i zacząć piąć się w górę. Tego typu procedury, i właściwe podejście, mogą się okazać strzałem w dziesiątkę. Warto więc zaryzykować, wyróżnić się z tłumu ludzi, którzy nie zaryzykują swojej pracy po to, aby się wybić. Niestety ryzyko to konieczność, ponieważ inaczej nie można osiągnąć sukcesu.
Nie możemy się bać, musimy do wszystkiego podchodzić z pewnością, tylko w taki sposób będziemy bardziej wiarygodni, a jeśli nasze pomysły się sprawdzą, na pewno czeka nas mały awans w hierarchii firmy.
Druga strona pracy
Pamiętajmy, że nie wszystko zaczyna się tak pięknie. Ryzyko może kosztować nas stanowisko, zwłaszcza jeśli nasze zaproponowane zmiany okażą się chybione. To właśnie dlatego, zanim zaczniemy wychylać się i podpowiadać szefowi, nauczmy się ryzykować, ale z rozwagą. Jeśli więc przedstawiamy dany pomysł, możemy nawet poddać wątpliwość czy sugerowane przez nas rozwiązania zadziała.
Będzie to dobrze przygotowana informacja zwrotna dla naszego pracodawcy, dla którego będzie to sygnał, że podajemy pomysł, ale nie jesteśmy pewni czy, aby na pewno zadziała. Nie stajemy się wtedy mądrzejsi od innych i ryzykujemy z rozwagą, odpowiednio planując następne kroki. W takich sytuacjach, jeśli pomysł okaże się trafiony, zyskujemy realny prestiż, który możemy wykorzystać w przyszłości.
To my decydujemy
To tylko od nas naprawdę zależy, jak potoczą się nasze dalsze losy. Jeśli zrobimy wszystko dobrze, to w przyszłości uzyskamy tak dużą pozycję, że będziemy mogli myśleć o zmianie stanowiska pracy na wyższe. Nawet jeśli brakuje nam kwalifikacji, to w takiej sytuacji pracodawca na pewno nam pomoże, wysyłając nas na odpowiednie kursy, dzięki czemu nabierzemy nowych umiejętności.
W ten sposób będziemy mieli mocną pozycję w firmie i nie będziemy musieli obawiać się redukcji w korporacji, ponieważ dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu będziemy cennym skarbem dla firmy i nas ten proces po prostu ominie. Tak właśnie wygląda ocena ryzyka, a kalkulacja i odpowiednie dostosowanie się do sytuacji to podstawa, dzięki której naprawdę możemy sporo zyskać.