Reklama butiku modowego to niełatwe zadanie. Przede wszystkim trudność sprawia ogromna konkurencja. W sieci można znaleźć wiele sklepów modowych. Potrzebne są więc działania, które pomogą wybić się na tle konkurencji. Jak pozycjonować butik online? Co radzą specjaliści SEO?
Jak reklamować sklep z odzieżą online?
Prowadzisz butik z odzieżą online i zastanawiasz się, jak go promować w Internecie? Co zrobić, żeby był chętniej odwiedzany i zwiększyła się ilość zamówień? Oczywiście, pewnym rozwiązaniem jest reklama płatna, jednak jest ona kosztowna i daje efekty na krótko. Co będzie lepszym wyborem? Warto pomyśleć o pozycjonowaniu. To działanie, które sprawia, że sklep może być widoczny w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Pozycjonowanie sklepów modowych dobrze znane jest agencji Bizzit, która ma doświadczenie w optymalizacji stron znanych marek z branży fashion. Poniżej kilka wskazówek od specjalistów SEO, które wyjaśnią, na co zwrócić uwagę.
1. Frazy kluczowe przy pozycjonowaniu butiku online
Słowa kluczowe to frazy, które internauci wpisują w pasku przeglądarki, gdy czegoś szukają. W przypadku butiku odzieżowego mogą to być „sukienki”, „spodnie” itd. W pozycjonowaniu chodzi o to, by znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania właśnie na określone frazy. Takie, które są kluczowe z punktu widzenia konkretnej oferty sklepu z modą.
Wyróżnić można zarówno frazy ogólne, jak właśnie „sukienki”, jak i frazy long-tail, które składają się z kilku wyrazów, opisując bardziej precyzyjnie daną rzecz, np. „różowa sukienka na wesele”. Na które z nich postawić? Przede wszystkim w celu ich znalezienia warto prześwietlić ofertę butiku, ale też skorzystać z odpowiednich programów, które zbierają dane, w tym także te na temat konkurencji.
Oczywiście narzędzia pokazują najczęstsze wyszukiwania. Jednak choć frazy ogólne dają w wyszukiwarce dużo wyników, to ich stosowanie może wręcz zmniejszyć szanse na dotarcie z własną ofertą do odbiorców. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się frazy long-tail.
A jak wykorzystać frazy kluczowe przy pozycjonowaniu sklepu odzieżowego online? Na pewno istotne jest, by znalazły się w linkach, w meta title i meta description, w menu, w opisach kategorii i pojedynczych produktów, a także w poradnikach i w innych treściach, jakie zamieszczone zostaną na stronie sklepu z ubraniami online.
2. Optymalizacja strony butiku modowego
Same frazy kluczowe to za mało. Aby pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą miało sens i aby nie zaprzepaścić efektów, konieczna jest optymalizacja strony WWW. Co to takiego? Mówiąc ogólnie to szereg działań, które mają uczynić stronę bardziej użyteczną i przejrzystą z punktu widzenia użytkowników, ale i robotów indeksujących Google, które odpowiadają za to, jak wysoko w rankingu wyświetli się strona. Optymalizację powinien poprzedzić audyt SEO. Zlecić można go agencji. Dzięki odpowiednim narzędziom sprawdzi, co działa dobrze, a co wymaga poprawy.
3. Content marketing sklepu odzieżowego online
Aby sklep internetowy z odzieżą osiągnął wysokie pozycje w Google, konieczne jest postawienie na przemyślany content marketing. Bardzo ważne są opisy kategorii i produktów, bowiem to w nich najłatwiej zawrzeć frazy kluczowe.
Ale to za mało. Należy również pomyśleć o tym, by oprócz samych opisów (koniecznie unikalnych), na stronie pojawiły się i inne treści. Jakie? Warto pokusić się o stworzenie bloga. Pozwoli na pozycjonowanie strony WWW nie tylko na frazy komercyjne, ale i te z długim ogonem. Dzięki poradnikowym wpisom Google doceni stronę, użytkownicy spędzą na niej więcej czasy, a także jest szansa, że będą udostępniać wpisy np. w swoich social mediach.
4. Link building a butik internetowy
Prowadzenie bloga sklepu online z odzieżą to również doskonały content do promowania w social mediach. Można linkować do strony nie tylko na Facebooku, ale również z wielu innych miejsc w sieci. Zdobywanie wartościowych linków do strony również ma znaczenie dla SEO sklepu odzieżowego online. Oczywiście linkowanie wewnętrzne też jest ważne, ale to kwestia odpowiedniej optymalizacji, co z pewnością pokaże audyt.